Karma?

Halloj, Follsan här. Jag vill börja med att tacka Prebb och Bruniz för deras gästinlägg i lördags, väldigt fint! Måste ju säga att det var ett jävla tag sedan man var inne här och skrev men nu känner jag att det börjar vara dags att lufta lite tankar och idéer och kanske inkassera ett och annat tips och råd av er andra.

Idag tänkte jag starta en liten utredning hurudvida karma påverkar oss i vardagen, om det ens existerar och vad i sådana fall kan göra för att förbättra den. Just karma var något jag och mina närmaste vänner började haka upp sig för sisådär ca 1,5 år sedan. Det var en fin sensommar dag hos Vea och egentligen från ingenstans tog någon smart individ upp frågan när personen i fråga hade haft en mer eller mindre usel dag, förföljd av otur.
Genast började vi andra kufar fördjupa oss lite i ämnet och det dröjde inte länge innan vi alla gjorde hade en eller flera saker för att förbättra våran karma för att på lite längre sikt få ett lite bättre liv.

                                                                            Ungefär såhär ser Ouwahabo ut. (Till vänster)
                                                                                                Ungefär såhär ser Ouwahabo ut (se nedan).

Två dagar senare hade jag ett barn i handen. Jag skulle nu försörja Ouwahabo "In my spare time i like to kill birds" Mouahaba (minns inte riktigt namnet men är rätt säker på att det var någonting i den stilen) så länge han studerade. Snubben bodde i Burkina Faso och på nått vänster tror jag att han t om hade sämre karma än mig, om den berömda karman nu existerar dvs. Men VAD skulle kunna höja min karma mer än detta?

Nu såhär 1,5 år senare har jag självklart inte sett någon förändring i positiv bemärkelse utan snarare åt andra hållet. Allting är ju egentligen på väg åt helt fel håll? Det börjar bli snabla frustrerande och frågan är vad jag egentligen bidrar till? Vad gör han med mitt flis egentligen? Köper virke till den perfekta pilbågen? Springer runt och viftar med pengarna och retar dom barnen som inte har en fadder? Han kanske till och med eldar upp hälften och skrattar åt dom andra för att han har lika mycket kvar hemma. 
Det känns inte som om att någon av dessa grejer direkt höjer min karma och för den delen inte heller Ouwahabos. Nog om Owwe. Jag funderar nu på att ringa och göra någon glad eller kanske gå till min mamma som sitter ute i solen och ge henne en kram.
Jag ska fram till på fredag vara världens bästa kille och se om jag på något sätt blir belönad på fredagkväll.

Ni får gärna skriva till bloggen med tips på s k karmahöjare. Den som kommer med bästa tipset vinner ett läsår på Biologiska högskolan i Lund.

Hittade förresten ett jättekonstigt brev nyss. Det var från 21/9 2009 och där stod det att dom hade beslutat att jag skulle få studiebidrag hela läsåret 09/10 men om jag ville överklaga det så skulle jag skriva till en viss adress och motivera varför. Vem gör så????

Tack och hej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0